FOCŞANI, STR. EROILOR, NR. 2, CP: 620034, JUD. VRANCEA ;CUI: 5520306; Telefon/fax: 0237223550 Mobil: 0725963241 Email: slivrancea@slivrancea.ro #S.L.I.VRANCEA este afiliat la F.S.L.I.# „Dacă nu ești în SINDICAT, ești SINGUR!”
14 decembrie 2018
11 decembrie 2018
7 decembrie 2018
25 noiembrie 2018
FSLI: Vor începe executările silite, pentru recuperarea banilor câștigați în instanță și neincluși de Guvern în rectificarea bugetară
Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ constată faptul că în Proiectul de OUG privind rectificarea bugetară, nu au fost incluse sumele pentru plata sentințelor judecătorești, așa cum prevede legea. Această atitudine față de colegii noștri care au sentințe judecătorești din anii trecuți și care nu sunt puse în executare, va crea o stare justificată de profundă nemulțumire, iar Guvernul României trebuie să se aștepte, în perioada următoare, la demararea procedurilor pentru executarea silită a acestor sentințe judecătorești.
Conform legii, Guvernul României are obligația de a asigura fondurile necesare pentru plata tranșei drepturilor salariale aferente anului 2018 și cele restante de anul trecut, drepturi stabilite prin sentințele judecătorești. Aceste sume ar fi trebuit să fie cuprinse în Legea bugetului de stat pentru anul 2018, lucru care nu s-a întâmplat. Guvernanții au promis că aceste restanțe salariale legale vor fi acordate la rectificarea bugetară din luna noiembrie a.c. Constatăm însă că această promisiune este încălcată, ceea ce creează nemulțumiri în rândul membrilor noștri.
Același proiect de act normativ prevede că bugetul Ministerului Educației Naționale urmează să fie redus cu 198 milioane lei, bani proveniți din capitolul: proiecte cu finanțare din fonduri europene, lucru de neînțeles dacă ne gândim la neajunsurile sistemului de învățământ românesc și la faptul că multe dintre unitățile de învățământ au nevoie de dotări.
Federația Sindicatelor Libere din Învățământ atenționează Guvernul României că, în perioada următoare, vor fi demarate procedurile pentru executarea silită a acestor sentințe judecătorești, în vedera recuperării drepturilor cîștigate în instanță.
”Guvernul României are obligația de a respecta legea și de a asigura condițiile pentru punerea în executare a sentințelor judecătorești. Așa cum un cetățean este executat imediat de către statul român în situația în care are o datorie financiară, firesc este ca și cetățeanul să primească de îndată datoria financiară pe care o are statul față de el. Din păcate, acest lucru nu se întâmplă. În cadrul ședinței de Dialog social de la nivelul Ministerului Finanțelor Publice, dar și în cadrul ședinței Plenului Consiliului Economic și Social de astăzi, am solicitat MFP să facă efortul de a rezolva această problemă, avertizând că, în caz contrar, se vor demara procedurile pentru executarea silită a acestor sentințe judecătorești. Singurul lucru acceptat de către Ministerul Finanțelor Publice este acela de a fi trecut un articol în OUG conform căruia: Până la sfârșitul anului 2018, din fondul de rezervă bugetară la dispoziția Guvernului, prin HG, pot fi alocate sume prevăzute în titluri executorii având ca obiect acordarea unor drepturi salariale. Argumentul invocat de MFP potrivit căruia acești bani nu pot fi cuprinși în ordonața de rectificare, deoarece ar duce la depășirea deficitului bugetar, nu este acceptat, pe bună dreptate, de către membrii noștri de sindicat“, a declarat președintele FSLI Simion Hancescu.
9 noiembrie 2018
DEMERS FSLI PENTRU ÎNLĂTUAREA INECHITĂȚILOR SALARIALE GENERATE DE LEGEA 153/2017
Federația Sindicatelor Libere din Învățământ, supune atenției Comisiei de muncă din Camera Deputaților, prin adresa înregistrată cu nr. 4254 / 5 noiembrie 2018, următoarele inechități generate de aplicarea Legii – cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice și a actelor normative de modificare și completare a acesteia, în salarizarea personalului didactic:
- la data de 1 iulie 2017 s-a procedat la reîncadrarea personalului, în conformitate cu dispozițiile art. 36, coroborate cu cele ale art. 38 și art. 39 din legea mai sus menționată. Practic, în unitățile de învățământ în care nu exista funcție similară în plată, în temeiulart. 39 alin. (2) din Legea nr. 153/2017, reîncadrarea s-a făcut pe funcțiile prevăzute în Anexa nr. I, iar nivelul salariului de bază a fost stabilit prin înmulțirea coeficientului prevăzut în anexa nr. I cu salariul de bază minim brut pe țară garantat în plată în vigoare. în decembrie 2017, prin O.U.G. nr. 91/2017, prevederile art. 39 au fost modificate și completate, fiind introdus alin. (6), potrivit căruia: „Prin excepție de la prevederile alin. (1) și (2), pentru personalul didactic din sistemul național de învățământ salarizarea se stabilește în raport cu nivelul utilizat la data de 30 iunie 2017 potrivit Hotărârii Guvernului nr. 38/2017 pentru aplicarea prevederilor art. 34 alin. (3) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2015 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice în anul 2016, prorogarea unor termene, precum și unele masuri fiscal-bugetare, cu aplicarea corespunzătoare a prevederilor art. 38 alin. (3) și (4).” Ca efect al art. 39 alin. (6) din Legea nr. 153/2017 (introdus prin O.U.G. nr. 91/2017) s-a ajuns în situația în care un cadru didactic care a obținut definitivarea sau un grad didactic, după reîncadrarea la 1 iulie 2017, are un salariu de bază net inferior celui pe care îl avea anterior obținerii acestora, deoarece nivelul salariului de bază i se stabilește, la momentul promovării în gradul didactic, conform H.G. nr. 38/2017, la care se adaugă majorările salariale acordate în lunile ianuarie și martie 2018. Practic, deși promovează în cariera didactică, prin obținerea gradului didactic, „beneficiază” de diminuări semnificative (de 800 de lei) ale veniturilor salariale!
- altă situație discriminatorie este aceea în care, la nivelul unei unități, există un cadru didactic care la 1 iulie 2017 era încadrat la tranșa de vechime în învățământ 14-18 și a fost reîncadrat, conform Legii nr. 153/2017, la tranșa 15-20 de ani; chiar dacă acesta a îndeplinit, la 1 septembrie 2017 sau 2018, vechimea în învățământ de 18 ani (aferentă tranșei de vechime în învățământ de 18-22 de ani) nivelul salariului său de bază rămâne neschimbat, deoarece a fost reîncadrat conform Legii nr. 153/2017. însă, un cadru didactic, cu același grad didactic și cu vechime în învățământ de 18-22 de ani, care este nou încadrat în aceeași unitate, este încadrat, ca salariat nou, la tranșa de vechime prevăzută de Legea nr. 153/2017 de 15-20 de ani, dar cu salariul de bază prevăzut în anexa la H.G. nr. 38/2017 pentru 18-22 de ani vechime în învățământ, respectiv, cu un salariu de bază mai mare decât al celui care era titular în unitate în iulie 2017! Practic, într-o unitate există două cadre didactice, cu același grad didactic, cu aceeași vechime, dar cu salarii diferite!
- Din cauza modului de stabilire a salariilor de bază la momentul reîncadrării, mai ales în cazul cadrelor didactice care erau încadrate pe tranșe de vechime în învățământ intermediare celor pe care le prevede Legea – cadru nr. 153/2017, s-a ajuns și la plata diferită a orelor de predare prestate în regim de plata cu ora, în baza unui contract individual de muncă cu timp parțial, distinct de contractul încheiat la funcția de bază. Același cadru didactic (din exemplul de mai sus), dacă prestează activități didactice în plata cu ora la școala unde este titular, va fi salarizat în plata cu ora, la cel de-al doilea contract, cu un tarif orar calculat în raport de salariul de bază prevăzut de H.G. nr. 38/2017 pentru tranșa de vechime în învățământ 14-18 (în care era încadrat în iulie 2017, la momentul reîncadrării), în timp ce, dacă prestează aceste ore în plata cu ora, în baza unui contract individual de muncă, la un alt angajator- o altă unitate de învățământ – el este considerat nou angajat, iar tariful orar pentru plata cu ora se stabilește în funcție de salariul de bază prevăzut în anexa la H.G. nr. 38/2017, pentru tranșa de vechime în învățământ 18-22. Practic, în această ultimă situație, acesta are două salarii de bază diferite, în raport de care se calculează drepturile salariale care i se cuvin, la funcția de bază și, respectiv, la plata cu ora!
Federația Sindicatelor Libere din învățământ apreciază că aceste inechități pot fi înlăturate prin Legea de aprobare a O.U.G. nr. 41/2018, aflată pentru întocmirea raportului la comisia pe care domnia voastră o conduceți. în acest proiect de lege se poate insera o dispoziție tranzitorie care să prevadă că, până la aplicarea integrală a prevederilor Legii – cadru nr, 153/2017, pentru întregul personalul didactic (singura categorie de salariați bugetari pentru care, prin Legea – cadru nr. 153/2017, s-au redus numărul de tranșe de vechime în învățământ în raport de care se stabilește salariul de bază) se procedează la stabilirea salariilor de bază în raport de tranșele de vechime în învățământ de 1-6 ani, 6-10 ani, 10 -14 ani, 14-18 ani, 18-22 ani, 22- 25 ani, 25-30 ani, 30-35 ani, 35-40 ani și peste 40 de ani, prin hotărâre a Guvernului, adoptată în termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a legii.
1 noiembrie 2018
31 octombrie 2018
25 octombrie 2018
OMEN 5350/2018 pentru modificarea OMEN 4165/2018!
Anexa 3 (fisa de activitati pentru plata cu ora) a fost abrogata! De asemenea a fost abrogat si art. 7 alin.4 care a provocat unele neintelegeri privind invoirile colegiale!!!
23 octombrie 2018
16 octombrie 2018
Invitatie Simpozion International !
Vă invităm să participați la Simpozionul Internațional din cadrul Proiectului International „Comunități locale românești și Unirea” cu lucrări pe orice temă care vizează evoluția sistemului de educație românesc în cei 100 ani de la Marea Unire! Lucrarile trimise pe adresa slivrancea@gmail.com vor fi publicate intr-un volum înregistrat cu ISBN !!!
8 octombrie 2018
5 octombrie 2018
Mesajul președintelui FSLI, cu ocazia Zilei Mondiale a Educației – 5 octombrie 2018!!!
“În
anul Centenarului, am rămas cu restanţe în faţa Educaţiei”
Educaţia înseamnă evoluţie. Educaţia
însemnă valori. Educaţia înseamnă speranţa într-un viitor pe care cu greu îl
putem descifra în vremuri tulburi. Educaţia înseamnă să vrei, să faci, să dai
mai departe.
În
anul Centenarului Marii Uniri, un an cu o însemnătate puternică pentru ceea ce înseamnă
construcţia statului modern, educaţia trebuie să urce pe podiumul priorităţilor
care au stat la baza constituirii României. Cei care au transformat idealul
într-o luptă a unei întregi naţiuni au fost intelectualii şi elitele societăţii
româneşti. Fără ei, 1 decembrie 1918 nu ar fi fost în acelaşi context şi, mai
ales, nu ar fi oferit acelaşi rezultat: cel al uniunii!
În anul 2018, statul modern a căpătat alte
valenţe, iar educaţia nu doar că nu mai reprezintă o prioritate naţională, ci
este “atacată”
prin seria măsurilor distructive. O simplă radiografie a sistemului de
învăţământ ne arată că “şcoala românească” a rămas doar un simbol. Investiţii
scăzute, salarii complet nemotivante pentru cadrele didactice,ceea ce face ca
România să fie singura țară din Uniunea Europeană unde există cadre didactice
fără studii de specialitate, unităţi de învăţământ din care lipsesc internetul,
calculatoarele sau metodele moderne de predare, elevi direcţionaţi greşit de
programe şcolare învechite şi neadaptate cerinţelor de pe piaţa muncii, clase suprapopulate
în care accentul este pus pe cantitatea şi nu pe calitatea actului educaţional,
o subfinanţare cronică menţinută an de an. Cea mai recentă măsură a unui
ministru al Educaţiei a fost reducerea a peste 4.600 de posturi din unităţile
de învăţământ, în codiţiile în care sistemul are un deficit foarte mare de
personal didactic, didactic auxiliar și nedidactic. În consecinţă, nu putem spune decât că,
în anul Centenarului, am rămas cu restanţe în faţa Educaţiei. Avem atât de
multe de recuperat, încât prin lipsa implicării sau prin aplicarea unor
politici greşite, ne vom confrunta, în curând cu un sistem bolnav, care nu mai
poate fi ajutat. Cei care au de pierdut nu sunt doar colegii noştri, ci mai
ales elevii.
După 100 de ani am putea să începem să
învăţăm lecţia, cea a responsabilităţii sociale, în care interesul binelui
comun trebuie să primeze. Dar pentru asta avem nevoie de unitate şi de forţa
solidarităţii. Cel mai bun parteneriat care poate pune pe picioare un sistem
aflat în mare suferinţă, este cel între cadrele didactice, părinţi şi copii.
De Ziua Internaţională a Educaţiei apelul
federaţiei noastre merge chiar către aceşti parteneri reali: împreună putem
aduce schimbarea în bine. Altfel, vom intra în rotativa păguboasă a guvernărilor
care au avut doar scopul de a profita de oamenii care le-au oferit
încrederea.
În anul 2018 trebuie să ne reamintim ce
înseamnă de fapt educaţia: şansa unei societăţi de a evolua, calea către
prosperitate şi dezvoltare economică, ieşirea din sărăcie, accesul la un nivel
crescut de informaţii şi, mai presus de orice, construirea unui mecanism prin
care nu mai poţi fi devalorizat, pentru că un om educat, este un om puternic, iar o ţară
care se uită spre educaţie şi investeşte în ea, e o ţară care are un
viitor.
SIMION
HANCESCU
13 septembrie 2018
29 august 2018
OMEN nr. 4445/22.08.2018, pentru aprobarea Normelor metodologice privind salarizarea prin plata cu ora pentru personalul didactic de predare, de conducere, de indrumare si control, precum si pentru cadrele didactice metodiste din unitatile de invatamant preuniversitar de stat si unitatile conexe.pdf
20 august 2018
24 iulie 2018
29 iunie 2018
27 iunie 2018
29 mai 2018
OM 3751/25.05.2018 pentru modificarea si completarea OM 3560/2018 privind acordarea voucherelor de vacanta.pdf
In Monitorul Oficial nr. 447/29.05.2018 s-a publicat OMEN nr. 3751/2018 pentru modificarea si completarea OMEN nr.3560/2018 privind stabilirea modalitatii de acordare a voucherelor de vacanta.
18 mai 2018
Oferte de odihna și tratament!!!
IMPORTANT!!!
Personalul din învățământ beneficiază și de bilete de tratament prin CASA JUDEȚEANĂ DE PENSII VRANCEA!!!
Cererile se depun la Casa de pensii, iar prețul biletului este de 50%din valoarea acestuia!!!
Mai multe detalii...AICI!.
Cererile se depun la Casa de pensii, iar prețul biletului este de 50%din valoarea acestuia!!!
Mai multe detalii...AICI!.
16 mai 2018
13 mai 2018
2 mai 2018
16 aprilie 2018
13 aprilie 2018
Noutăți legislative!
*HG 131.2018 cifra de scolarizare cifra de scolarizare 2018-2019.doc
**Ordin MEN 3344.2018 calendar echivalari ECTS SECT.doc
***OUG 25.2018 plata esalonata dobanzi modificare.doc
****Lege 88.2018 modificare Codul Muncii.doc
***LEGEA NR.80/2018. MONITORUL OFICIAL NR. 276 DIN 28 MARTIE 2018 pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 90/2017 privind unele măsuri fiscal-bugetare, modificarea şi completarea unor acte normative şi prorogarea unor termene.doc
***Legea nr. 79/2018 privind aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 91/2017 pentru modificarea şi completarea Legii-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice
**Ordin MEN 3344.2018 calendar echivalari ECTS SECT.doc
***OUG 25.2018 plata esalonata dobanzi modificare.doc
****Lege 88.2018 modificare Codul Muncii.doc
***LEGEA NR.80/2018. MONITORUL OFICIAL NR. 276 DIN 28 MARTIE 2018 pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 90/2017 privind unele măsuri fiscal-bugetare, modificarea şi completarea unor acte normative şi prorogarea unor termene.doc
***Legea nr. 79/2018 privind aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 91/2017 pentru modificarea şi completarea Legii-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice
***
7 aprilie 2018
1 aprilie 2018
16 martie 2018
1 martie 2018
FSLI: Ministrul Muncii dezinformează! Grila de salarizare pentru educaţie a fost impusă, nu negociată!
Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ atrage
atenția că nu a fost nicio înțelegere secretă în ceea ce privește grilele de
salarizare referitoare la educație şi nu a semnat niciun acord în acest sens cu Ministerul Muncii, Lia
Olguţa Vasilescu. Din contră, FSLI a fost federaţia care a protestat faţă de
prevederile Legii de salarizare din sistemul bugetar referitoare la
poziționarea inacceptabilă în grila de salarizare a personalului didactic.
Modul prin care unii reprezentanţi ai Guvernului încearcă să arunce vina pe liderii de sindicat din educație, că ar fi
fost de acord cu această grilă de salarizare arată, de fapt, că nu există
coerenţă şi decenţă în afirmațiile lor.
Una dintre cele mai
controversate legi apărute în timpul guvernării PSD-ALDE este Legea salarizării
din sistemul bugetar. Angajaţii din învăţământ au aşteptat cu mare interes
acest act normativ, sperând că se va transpune în practică acel frecvent clamat
slogan “Educaţia este prioritate naţională!” şi că, alături
de medici, profesorii vor primi veniturile care să le motiveze alegerea
profesională.
Actul normativ este în vigoare şi, din păcate, profesorii sunt situaţi
în pătrimea inferioară a grilei de salarizare. Ministrul Muncii, Lia Olguţa
Vasilescu, în repetate rânduri, a afirmat că: “liderii de sindicat din
învăţământ au acceptat această grilă de salarizare, în urma negocierilor
purtate”.
Conform Dicţionarului explicativ al limbii române, negocieri înseamnă
“tratative purtate în vederea încheierii unui acord sau a unei convenţii”. NU S-A ÎNCHEIAT
NICIUN ACORD!
Opinia publică,
precum şi membrii de sindicat afiliaţi FSLI trebuie să mai ştie următoarele:
1.
Ministerul
Muncii a prezentat doar grilele de salarizare pentru personalul
didactic, fără a avea posibilitatea de a vedea grilele de salarizare din alte
domenii bugetare. Dacă au fost discuţii cu liderii celorlalte federaţii din
învăţământ, asta trebuie să spună ministrul Muncii, Lia Olguţa Vasilescu;
2.
În momentul în care s-au prezentat grilele de salarizare
din învăţământ, nu ni s-a spus nimic referitor la modificările Codului Fiscal;
3.
Nu s-a spus nimic referitor la faptul că, din cauza noii
Legi de salarizare menite să elimine inechităţile referitore la veniturile
celor care lucrează în sectorul bugetar, se va ajunge ca salariaţii cu studii
gimnaziale sau medii din alte sectoare bugetare, aşa cum este administraţia
locală, cea care adună votanţii, să câştige în anul 2018 venituri similare cu
cele ale profesorilor în anul 2022. Despre salariile celor cu studii superioare
din administraţia locală sau despre indemnizaţiile aleşilor, niciun comentariu.
Toate sunt normale: cele ale îngrijitoarelor, ale gunoierilor, viceprimarilor
şi primarilor. Anormal este ca un profesor să râvnească la postul de gunoier,
asta graţie Legii nr 153/2017.
4.
Nu ni s-a prezentat textul Legii salarizării pentru a
vedea şi nedreptatea legată de modul de calcul al sporurilor. Aşa cum stau
lucrurile în prezent referitoare la acest aspect, sunt zeci de mii de salariaţi
care sunt afectați de această prevedere.
23 februarie 2018
FSLI continuă protestele! Este nevoie de implicarea tuturor!
În data de 21.02.2018, membri de sindicat afiliaţi la Federaţia Sindicatelor Libere din învăţământ au pichetat sediul Ministerului Muncii şi Justiţiei Sociale. O delegaţie a conducerii F.S.L.I. a înaintat ministrului muncii şi justiţiei sociale, doamna Lia Olguţa Vasilescu, o listă de revendicări şi a purtat o discuţie pe marginea acesteia.
Solicitările membrilor noştri de sindicat, transmise ministrului muncii sunt:
Solicitările membrilor noştri de sindicat, transmise ministrului muncii sunt:
- Soluţionarea problemei privind reîncadrarea personalului didactic după intrarea în vigoare a Legii – cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice;
- Rezolvarea modului de calcul al sporurilor şi indemnizaţiilor care li se cuvin salariaţilor din sistemul educaţional;
- Rediscutarea grilei de salarizare pentru personalul didactic, având în vedere că această categorie socio-profesională are coeficienţi de ierarhizare situaţi în pătrimea inferioară;
- Modificarea Regulamentului – cadru privind stabilirea locurilor de muncă, a categoriilor de personal, mărimea concretă a sporurilor pentru condiţii de muncă, precum şi condiţiile de acordare a acestora pentru personalul din familia ocupaţională „ÎNVĂŢĂMÂNT”, aprobat prin H.G. nr. 34/2018, care, prin conţinutul său, discriminează personalul nedidactic din învăţământ, căruia nu i se aplică;
- Acordarea dreptului personalului didactic de a fi pensionat, la cerere, cu 3 ani înainte de împlinirea vârstei standard de pensionare,fără diminuarea cuantumului pensiei.
Poziţia doamnei ministru Lia Olguţa Vasilescu, referitoare la aceste solicitări, a fost următoarea:
- În perioada imediat următoare (maximum 2 săptămâni) va discuta cu ministrul educaţiei naţionale, domnul Valentin Popa şi ministrul finanţelor publice, domnul Eugen Orlando Teodorovici, problema reîncadrării personalului didactic, în vederea găsirii unei soluţii favorabile.
- Referitor la modul de calcul al sporurilor şi indemnizaţiilor, răspunsul ministrului muncii a fost că această problemă nu se poate rezolva în anul 2018.
- Ministrul muncii a afirmat că nu este de acord cu modificarea coeficienţilor de ierarhizare prevăzuţi în Anexa nr. I la Legea – cadru nr. 153/2017, pentru personalul didactic.
4) pentru condiţii de muncă, ne-a solicitat să înaintăm Ministerului Muncii şi Justiţiei Sociale propuneri concrete de modificare a acestuia. - Referitor la solicitarea de consacrare legislativă a dreptului personalului didactic de a se pensiona, la cerere, cu 3 ani înainte de împlinirea vârstei standard de pensionare, ministrul muncii nu a fost de acord.
Imediat după discuţiile purtate cu ministrul muncii, Colegiul Naţional al Liderilor F.S.L.I. s-a întrunit în şedinţă. Membrii Colegiului Naţional al Liderilor şi-au exprimat nemulţumirea faţă de rezultatul discuţiilor de la Ministerul Muncii şi Justiţiei Sociale şi s-a hotărât ca, joi, 22.02.2018, să se depună lista cu problemele din educaţie la partidele aflate la guvernare – PSD şi ALDE şi să se solicite întâlniri cu preşedinţii acestor partide.
În data de 22.02.2018, membrii Colegiului Naţional al Liderilor şi aproximativ 100 de membri de sindicat, s-au deplasat la sediul Partidului Social Democrat, pentru a depune lista de probleme, cu speranţa că va avea loc o întâlnire cu preşedintele partidului, domnul Liviu Dragnea, însă, singura persoană prezentă la sediul PSD, a fost un consilier.
Având în vedere solicitările membrilor de sindicat afiliaţi la F.S.L.I, transmise Executivului, dar şi partidelor aflate la guvernare, pentru a căror rezolvare este nevoie de soluţii urgente şi nu de promisiuni de rezolvare în anii următori, conducerea Federaţiei Sindicatelor Libere din învăţământ consideră că, în acest moment, ESTE NEVOIE DE IMPLICAREA TUTUROR MEMBRILOR DE SINDICAT ŞI A TUTUROR SALARIAŢILOR DIN ÎNVĂŢĂMÂNTUL PREUNIVERSITAR!
Având în vedere solicitările membrilor de sindicat afiliaţi la F.S.L.I, transmise Executivului, dar şi partidelor aflate la guvernare, pentru a căror rezolvare este nevoie de soluţii urgente şi nu de promisiuni de rezolvare în anii următori, conducerea Federaţiei Sindicatelor Libere din învăţământ consideră că, în acest moment, ESTE NEVOIE DE IMPLICAREA TUTUROR MEMBRILOR DE SINDICAT ŞI A TUTUROR SALARIAŢILOR DIN ÎNVĂŢĂMÂNTUL PREUNIVERSITAR!
19 februarie 2018
FSLI începe protestele – miercuri şi joi pichetează Ministerul Muncii!!!
Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ va picheta Ministerul Muncii miercuri, între orele 13.00
– 15.00 şi joi, între orele 10.00 – 14.00.
Decizia a fost luată după ce federaţia noastră a trimis
memorii cu problemele din sistemul de educaţie către Ministerul Muncii,
Ministerul Finanţelor Publice, Ministerul Educaţiei Naţionale, precum şi către
Guvernul României.
Atragem atenţia Guvernului că nemulţumirile angajaţilor
din educaţie sunt mari şi că lipsa dialogului social pentru rezolvarea acestora
ar putea duce la proteste de amploare în întreaga ţară.
și pentru personalul
nedidactic.
8 februarie 2018
FSLI: Restanţele Guvernului în faţa angajaţilor din educaţie - motiv pentru declanşarea protestelor
Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ a înaintat Premierului Viorica Dăncilă, precum şi ministrului Educaţiei Naţionale, Valentin Popa, ministrului Muncii, Lia Olguţa Vasilescu, şi ministrului Finanţelor Publice, Eugen Teodorovici, memorii prin care sunt semnalate problemele grave din sistemul de învăţământ românesc, în special cele care vizează salarizarea personalului. Atragem atenţia Guvernului că nemulţumirile angajaţilor din educaţie sunt mari şi că lipsa dialogului social pentru rezolvarea acestora ne va determina să declanşăm protestele în perioada următoare.
FSLI cere Guvernului
aplicarea de urgenţă a măsurilor reparatorii în cazul salariaţilor încadraţi
part-time sau cu fracţiuni de normă, care au venituri sub salariul minim pe
economie, dar care sunt obligaţi, potrivit Codului Fiscal aflat în vigoare, să
plătească contrbuţii la nivelul salariului minim pe economie. Trebuie precizat
că salariaţii încadraţi cu jumătate de normă vor încasa venituri mai mici cu
200 de lei, iar încadraţi cu ¼ normă nu vor încasa niciun leu la salariu, ci vor fi nevoiţi să achite din
venitul familiei contribuţiile către bugetul de stat.
FSLI cere modificarea
de urgenţă a Legii cadru nr. 153/2017, privind
salarizarea bugetarilor, întrucât a creat discriminări atât în rândul
anajaţilor din sistemul bugetar, dar şi în rândul angajaţilor din învăţământ.
Reîncadrarea personalului didactic, pe această lege, începând cu data de 1
iulie 2017, a dus la situaţii absurde prin care personalul didactic necalificat
este mai bine plătit decât personalul didactic calificat cu definitivat, grad
didactic II sau chiar grad didactic I.
Prin Legea cadru nr.
153/2017, prin care a fost stabilit raportul de 1/12 între cel mai mic şi cel mai mare salariu de la stat, personalul
didactic de predare este poziţionat între 1,64 şi 2,76, în treimea inferioară a grilei de salarizare. Pentru
aleși, însă s-au făcut reguli speciale care s-au aplicat chiar de la data de 1
iulie 2017, când a intrat în vigoare acest act normativ. În cazul acestora se
acordă indemnizații calculate prin înmulțirea coeficienților de ierarhizare cu
salariul minim brut pe economie, care este începând cu data de 1 ianuarie 2018, de 1.900 lei.
FSLI solicită, de
asemenea, ca majorarea de 20% de la 1 martie 2018 să se acorde întreg
personalului angajat în educaţie şi nu doar personalului de predare.
Blocarea posturilor
din sistem aduce un alt pericol: sute de angajaţi nu îşi vor putea încasa
salariile pe data de 14 februarie. În mai multe unităţi de învăţământ lipsesc
administratorii financiari care trebuie să semneze statele de plată şi, deşi
sunt posturi vacante, acestea nu pot fi ocupate, din cauza deciziei Guvernului.
FSLI cere Executivului
ca la următoarea rectificare bugetară să acorde sumele necesare pentru plata
hotărârilor judecătoreşti. Este vorba despre restanţe pentru anul 2017, precum
şi plata integrala a tranşelor aferente
anului 2018.
“Guvernul trebuie să se gândească bine înainte să aplice strategia
vorbelor aruncate în vânt. Federaţia noastră nu va face compromisuri şi nu va
accepta promisiuni care nu se vor regăsi în prevederi legislative. Legea de
salarizare unitară se dovedeşte a fi un eşec, întrucât nu au avut loc discuţii
reale. Cerem Guvernului responsabilitate, altfel se va face direct răspunzător
de protestele de stradă, pe care membrii de sindicat sunt pregătiţi să le
înceapă”, a declarat preşedintele FSLI, Simion Hancescu.
26 ianuarie 2018
FSLI: Mai multe şcoli riscă să fie închise din cauza costului standard per elev, calculat greşit
Mai multe şcoli sunt somate în această perioadă de conducerile
inspectoratelor școlare și de Ministerul Educaţiei Naţionale să ia măsurile
care se impun pentru a se încadra în chetuielile de personal aprobate prin
Legea bugetului de stat pentru anul 2018. Aceste cheltuieli sunt stabilite în
funcţie de costul standard per elev/preșcolar care, în multe situaţii, este
calculat fără să se ţină cont de realitatea existentă în unităţile de
învăţământ. FSLI cere urgent regândirea modului de calcul al acestui cost
standard.
Federaţia
Sindicatelor Libere din Învăţământ contestă modul în care este aplicat costul
standard per elev, în funcţie de care sunt alocaţi banii pentru salariile
angajaţilor din educaţie.
Sistemul de
învăţământ este într-o permanentă dinamică, iar școlile din România sunt extrem
de eterogene dacă ne referim la numărul de elevi la clasă, mediul în care
funcționează sau la componența resursei umane și de aceea modul de stabilire a
acestui cost standard ar trebui să țină cont de toate particularitățile
existente pentru o unitate de învățământ. De asemenea, credem că în funcţie de
fiecare situaţie în parte trebuie introduşi indici de corecție reali, care să
ajute la echilibrarea finanţării unităţilor de învăţământ. Din păcate, din anul
2011, de când a fost introdus și până în prezent, valoarea costului standard a
fost stabilită în mod arbitrar: Ministrul Finanțelor Publice a aprobat cuantumul
sumelor destinate salariilor, iar Ministerul Educației a împărțit aceste sume
la numărul de elevi și preșcolari, rezultând, din condei, costul standard.
Aşa am ajuns în
situaţia gravă în care mai multe şcoli ar putea să fie închise. Este vorba
despre școli mici, cu câte 8-10 copii la clasă, situate în zone izolate, care
sunt în pericol de a fi desfiinţate. În acest caz trebuie introduși indici de corecție
acoperitori, pentru că cei care contează, în primul rând, sunt elevii care au
dreptul la educație! Desfiinţarea unor şcoli, fără a asigura transportul elevilor
la o școală apropiată, înseamnă o măsură iresponsabilă. Ştim că înființarea sau
desființarea unei unități de învățământ intră în competența autorităților
locale și a inspectoratelor școlare. Cerem, însă Ministerului Educaţiei să fie
partenerul nostru şi al elevilor, într-un mod real şi să ia măsurile prin care
se poate ajunge la un cost standard calculat corect. Elevii şi profesorii nu trebuie să fie sacrificaţi
pentru că o școală nu se încadrează în limitele de cheltuieli, deşi sunt
situaţii speciale.
Totodată, avem situații
de-a dreptul aberante în care colegii sau licee de prestigiu nu se pot încadra în cheltuielile aprobate.
Motivul: sunt foarte multe cadre didactice cu gradul didactic I, cu gradații de merit sau doctorate, care
trebuie să fie remunerate pe măsură, însă formula de calcul a costului standard
per elev nu prevede indici de corecție pentru aceste particularități. Ne întrebăm,
în aceste condiţii, dacă mai sunt profesorii încurajaţi să investească în
formare continua?
Federaţia
Sindicatelor Libere din Învăţământ solicită, de asemenea, Ministerului
Educaţiei şi stabilirea clară a normativelor pentru personalul didactic auxiliar
și pentru personalul nedidactic, categorii de salariați decimați numeric în
ultimii ani. Cu alte cuvinte, trebuie stabilit în mod exact care este un
minimum de personal care trebuie să existe într-o unitate de învățământ, pentru
ca acea unitate să funcționeze normal, astfel încât elevii să nu aibă de
suferit.
“Finanţarea unităţilor de învăţământ este cea
mai mare problemă a sistemului educațional. Guvernanții trebuie să-și schimbe
mentalitatea în ceea ce priveștea alocarea fondurilor pentru acest domeniu. Trebuie
să înceteze bătaia de joc la adresa colegilor noştri sau la adresa elevilor.
Suntem puşi într-o situaţie absurdă în care ne simţim ca pe o moşie în care ne
milogim în faţa stăpânului să nu ne taie din porţia de mâncare. O țară care îşi
închide şcolile, pentru că guvernanţii nu sunt în stare să asigure fonduri
suficiente pentru funcţionarea lor, nu e o ţară condusă spre dezvoltare, e o
ţară care pune lacăt pe propriul viitor. FSLI atrage atenția că nemulţumirile
membrilor de sindicat se adună de la o zi la alta, iar calea dialogului social
nu va mai fi o soluţie pentru noi să rezolvăm problemele generate educației de către
cei aflaţi la putere”, a declarat preşedintele FSLI, Simion Hancescu.
15 ianuarie 2018
FSLI denunță umilirea profesorilor!!!
Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ atrage
atenţia că angajaţii din educaţie au printre cele mai mici salarii din sistemul
bugetar, în ciuda majorărilor anunţate în acest an. Avem profesori care sunt
plătiţi cu mult mai puţini bani decât secretarele sau şoferii din primării,
care beneficiază de salarii stabilite discreţionar. Este de-a dreptul
revoltător, însă cum au reuşit aleşii să ajungă la salarii de zece ori mai mari
decât ale profesorilor care au ani întregi de experienţă la catedră.
De la 1 ianuarie 2018
un profesor debutant, care avea în luna decembrie a anului trecut un venit net
de 1.440 de lei, va primi o majorare
salarială de doar 55 de lei. Este suma reală pe care o primeşte un cadru
didactic, după creşterea salariului brut cu 25%. În realitate, majorarea
salariului net este de doar 3,8%, după ce vor fi plătite contribuţiile către
stat.
Un profesor, cu peste
40 de ani de muncă, va avea de la 1 ianuarie 2018, salariul net de 2.887 lei,
ceea ce înseamnă o creştere a acestuia cu 117 lei, respectiv, o creştere reală
de 4,2%.
Prin Legea cadru nr.
153/2017, prin care a fost stabilit raportul de 1/12 între cel mai mic şi cel mai mare salariu de la stat, personalul
didactic de predare este poziţionat între 1,64 şi 2,76 (coeficienţi de
salarizare), ceea ce înseamnă că personalul didactic de predare este situat în
treimea inferioară a grilei de salarizare.
Îi reamintim, pe
această cale, ministrului Muncii, doamna Lia Olguţa Vasilescu, faptul că
această lege a fost elaborată, fără să existe negocieri serioase,
confederațiile sindicale nu au primit acest proiect și nu au avut posibilitatea
de a analiza proiectul în ansamblu. Au fost doar întâlniri separate cu liderii
domeniilor ocupaționale, cărora li s-au prezentat grilele sectoriale și care nu
au știut ce se întâmplă și în celelalte sectoare de activitate, așa cum au
decurs negocierile la Legea nr.284/2010. Legea de salarizarea în sistemul
bugetar ar fi trebuit să așeze salariații în grile în funcție de cât de mult
depinde dezvoltarea economică a României de domeniul din care fac parte
aceștia. Privind grilele de salarizare, admninistrația și cei care lucrează în
instituțiile de forță ale statului român sunt domeniile cele mai importante din
România, în viziunea celor care au aprobat această lege..
Legea cadru nr.153/2017
este o lege nedreaptă, atâta timp regulile de aplicare sunt diferite și discriminatorii.
În timp ce angajaţii din educaţie vor primi acum, la început de an, sume
infime, pentru aleși s-au făcut reguli speciale care s-au aplicat chiar de la
data de 1 iulie 2017, când a intrat în vigoare acest act normativ. În cazul
acestora se acordă indemnizații calculate prin înmulțirea coeficienților de
ierarhizare cu salariul minim brut pe economie, care este începând cu data de 1
ianuarie 2018, de 1.900 lei.
Iată câteva exemple
de indemnizaţii ale aleşilor locali – valoarea brută, de la 1 ianuarie 2018:
- Viceprimar de
comună sub 3.000 locuitori - 5.700 de
lei (coeficient - 3);
- Viceprimar de
municipiu reședință de județ - 15.200 de lei (coeficient - 8);
- Primarul Capitalei
- 19.000 de lei (coeficient - 10).
Însă, pentru
angajaţii din primării şi consilii locale sau judeţene nu există coeficienți de
ierarhizare, salariile acestora depinzând de bunăvoința șefului instituției și
de venitul pe care îl primeşte acesta. Aşa s-a ajuns la situația în care sunt
primării în care şoferii sau secretarele au salarii mai mari decât un profesor
cu 25 de ani vechime.
Dacă în alte ţări, cu
economie dezvoltată și cu democrație avansată, salariile din administraţia
publică sunt mai mici decât cele din învăţământ, în România salariul mediu net
din adiministraţie este de aproximativ 3.850 de lei, în timp ce în educaţie
acesta este de aproximativ 2.350 de lei.
“Într-o ţară normală nivelul salariilor trebuie să reflecte importanţa
muncii prestate de beneficiarii acestora. Este greu de spus care este cel mai
important sector de activitate, dar cei mai mulţi specialişti susţin că
învăţământul şi cercetarea sunt domeniile de care depinde dezvoltarea economică
a unei ţări. În aceste condiţii, salariile din învăţământ ar trebui să fie
printre cele mai mari. Dacă facem analiza obiectivă a modului în care sunt
plătite cadrele didactice din România, constatăm că ţara noastră este atipică,
salariile din educaţie fiind anormal de mici. Este revoltător faptul că, până
în anul 1989, pe grila de salarizare a Legii nr.57/1974, un profesor de liceu (
clasa de salarizare 32), avea un salariu apropiat de un preşedinte de tribunal,
iar profesorul debutant avea clasa de salarizare 18, pe o scară de la 1 la 41.
Astăzi, de exemplu, salariile din administraţie și ordine publică sunt cu 60 la
sută mai mari decât cele din educaţie, în timp ce în țările dezvoltate și cu o
democrație avansată, lucrurile stau invers, adică salariile din educație sunt
mai mari decât cele din administrație și ordine publică. Este revoltător că
Legea cadru nr.153/2017 nu elimină această anomalie. Argumentul guvernanților este că “sunt mulți
cei din educație și mai mult nu permite bugetul”. În învățământ numărul
angajaţilor este stabilit în funcţie de numărul de copii, iar de la educaţia
adevărată nu trebuie să facem rabat. Cu o asemenea poziționare în grilele de
salarizare a celor care pregătesc viitoarea forță de muncă, șansele ca România
să ajungă în rândul ţărilor cu nivel de trai ridicat tind către zero”, a
declarat preşedintele FSLI Simion Hancescu.
11 ianuarie 2018
Etapele mişcarii personalului didactic 2018:
1.Metodologie, calendar, centralizator si modele cereri metodologie
- Precizari probe practice si inspectii la clasa
- Fisa de evaluare inspectie la clasa
- Metodologia cadru-mobilitatea personalului didactic 2018-2019
- Calendarul privind mobilitatea personalului didactic
- Anexa 2 la Metodologia cadru-mobilitatea personalului didactic 2018-2019
- Anexele 5-12 pentru probele practice
- Modele cereri
2.Intregire de norma
3.Completare de norma la nivel de US
- Extras din calendar completarea normei didactice la nivelul unitatii scolare
- Extras din metodologie completarea normei didactice la nivelul unitatii scolare
- Instiintare ISJ Vrancea situatii completare de norma perioada nedeterminata
- Instiintare cadru didactic aprobare completare de norma pe perioada determinata
- Instiintare cadru didactic aprobare completare de norma pe perioada nedeterminata
- Instiintare cadru didactic refuz completare de norma pe perioada determinata
- Instiintare cadru didactic refuz completare de norma pe perioada nedeterminata
4.Completare de norma la nivel de ISJ
- Fisa de evaluare inspectie la clasa
- Cerere completare de norma 2018
- Extras din calendar pentru etapa de completare de norma
- Extras din Metodologie pentru etapa de completare de norma
- Anexele 5-12 pentru probele practice
- Anexa 2 la Metodologia cadru-mobilitatea personalului didactic 2018-2019
5.Stabilire lista cadre didactice pensionabile la 1 septembrie 2018
6.Mentinere in activitate ca titular peste varsta de pensionare
- Mentinerea in activitate ca titular
- Extras din Metodologie-Mentinere in activitate ca titular
- Instiintare ISJ mentinere ca titular 2018
- Acord mentinere ca titular 2018
- Model orientativ-Cerere mentinere in activitate ca titular 2018
- Refuz motivat-mentinere ca titular 2018
7.Transfer restrangere de activitate cu art. 48 alin. 2 si 3
8.Transfer restrangere de activitate
- Raport comisie de mobilitate cadre didactice transfer/restrangere de activitate
- Model adresa de instiintare ISJ acorduri transfer restrangere/pretransfer
- Model acord de principiu transfer restrangere de activitate
- Fisa de evaluare inspectie la clasa
- Cerere pentru obtinerea acordului pentru transfer/pretransfer consimtit intre unitati de invatamant
- Cerere de transfer pentru restrangere de activitate/pretransfer consimtit intre unitati de invatamant
- Extras din calendar pentru etapa de transfer pentru solutionare restrangere de activitate
- Extras din metodologie pentru etapa de transfer restrangere de activitate
- Anexele 5-12 pentru probele practice
- Anexa 2 la Metodologia cadru-mobilitatea personalului didactic 2018-2019
9.Actualizare decizii in urma restructurarii/reorganizarii retelei scolare
10.Actualizare decizii conform centralizatorului
11.Titularizare conform art. 253
Modelele si precizarile sunt orientative, deoarece sursa este ISJ Vaslui!!!
Abonați-vă la:
Postări (Atom)