Contractele colective de muncă vor fi negociate obligatoriu în fiecare an în ceea ce priveşte salariile, timpul şi programul de lucru, în caz contrar urmând să fie declanşat conflictul de muncă, iar contractele vor include clauze de protecţie a conducerii organizaţiilor sindicatelor şi patronatelor.(www.mediafax.ro)
FOCŞANI, STR. EROILOR, NR. 2, CP: 620034, JUD. VRANCEA ;CUI: 5520306; Telefon/fax: 0237223550 Mobil: 0725963241 Email: slivrancea@slivrancea.ro #S.L.I.VRANCEA este afiliat la F.S.L.I.# „Dacă nu ești în SINDICAT, ești SINGUR!”
Pagini
▼
26 septembrie 2012
25 septembrie 2012
22 septembrie 2012
19 septembrie 2012
18 septembrie 2012
16 septembrie 2012
12 septembrie 2012
Echivalări conform OMECTS 5484/2011 si OMECTS 5553/2011:
Echivalare învăţători, educatoare, maistri, antrenori:CLICK AICI!
Echivalare profesori II, institutori :Etapa I- CLICK AICI!
Etapa II- CLICK AICI!
Echivalare profesori II, institutori :Etapa I- CLICK AICI!
Etapa II- CLICK AICI!
11 septembrie 2012
*** Adresa FSLI către Prim-Ministrul României, dl Victor Ponta, privind modificarea Legii Educaţiei Naţionale Nr.1/2011 şi alte măsuri care ar trebui să ducă la o desfăşurare normală a activităţii didactice în anul şcolar 2012-2013!
***Adresa FSLI către MECTS privind modificarea Legii Educaţiei Naţionale Nr.1/2011şi alte măsuri care ar trebui să ducă la o desfăşurare normală a activităţii didactice în anul şcolar 2012-2013!
***Adresa FSLI către MECTS privind modificarea Legii Educaţiei Naţionale Nr.1/2011şi alte măsuri care ar trebui să ducă la o desfăşurare normală a activităţii didactice în anul şcolar 2012-2013!
10 septembrie 2012
7 septembrie 2012
Cheltuielile pentru formare continua(gradele didactice II-I) suportate din bugetele școlilor
<<Începând cu anul școlar 2011-2012, cheltuielile pentru formare continua și dezvoltarea profesionala a cadrelor didactice pot fi decontate din bugetele școlilor conform art 104, alin.1 si 2, lit. b si art. 242 alin 1 si 2 din Legea 1/2011 (Art. 104. — (1) Finanțarea de bază asigură desfășurarea în condiții normale a procesului de învățământ la nivel preuniversitar, conform standardelor naționale. (2) Finanțarea de bază se asigură din bugetul de stat, din sume defalcate din taxa pe valoarea adăugată și alte venituri ale bugetului de stat, prin bugetele locale, pentru următoarele categorii de cheltuieli: a) cheltuielile cu salariile, sporurile, indemnizațiile și alte drepturi salariale în bani, stabilite prin lege, precum și contribuțiile aferente acestora; b) cheltuielile cu formarea continuă și evaluarea personalului;...Art. 242. — (1) Formarea continuă a cadrelor didactice cuprinde dezvoltarea profesională și evoluția în carieră. (2) Evoluția în carieră se realizează prin gradul didactic II și gradul didactic I, examene de certificare a diferitelor niveluri de competență.)
La întocmirea bugetelor anuale ale școlilor, directorii trebuie să țină cont de numărul cadrelor didactice care susțin gradele didactice în acel an și să prevadă sumele necesare decontarii acestor cheltuieli (în anul 2012 universitățile au perceput o taxă de examinare în medie de 200 lei cadrelor didactice care au susținut gradul didactic II).
Cadrele didactice pot solicita decontarea cheltuielilor cu formarea continuă prin depunerea unei cereri la care anexează documentele de plata la secretariatul școlii.>>
Ionescu Constantin, vicepresedinte SLI Vrancea
PROGRAME SCOLARE CLASELE I SI II - PROPUSE PENTRU DEZBATERE
I.1_CI Comunicare in limba romana.pdf
I.1_CII Comunicare in limba romana.pdf
I.3_CI Comunicare in limba moderna.pdf
I.1_CII Comunicare in limba romana.pdf
I.3_CI Comunicare in limba moderna.pdf
II.1_CI Educatie pentru societate_clasa I.pdf II.1_CII Educatie pentru societate_clasa a IIa.pdf |
III.1_CI Matematica si explorarea mediului.pdf
III.1_CII Matematica si explorarea mediului.pdf
IV.1_CI Arte vizuale si lucru manual.pdf
IV.1_CII Arte vizuale si lucru manual.pdf
IV.2_CI Muzica si miscare.pdf
IV.2_CII Muzica si miscare.pdf
IV.3_CI_TIC Jocul cu calculatorul.pdf
IV.3_CII_TIC Jocul cu calculatorul.pdf
VI.1_CI Dezvoltare personala.pdf
VI.1_CII Dezvoltare personala.pdf
III.1_CII Matematica si explorarea mediului.pdf
IV.1_CI Arte vizuale si lucru manual.pdf
IV.1_CII Arte vizuale si lucru manual.pdf
IV.2_CI Muzica si miscare.pdf
IV.2_CII Muzica si miscare.pdf
IV.3_CI_TIC Jocul cu calculatorul.pdf
IV.3_CII_TIC Jocul cu calculatorul.pdf
V.1_CI Educatie fizica si sport.pdf V.1_CII Educatie fizica si sport.pdf |
VI.1_CII Dezvoltare personala.pdf
Sursa: Institutul de Stiinte ale Educatiei(http://programe.ise.ro)
CLASA PREGATITOARE
PROGRAME SCOLARE -OMECTS nr. 3656 din 29.03.2012 privind aprobarea programelor şcolare pentru clasa pregătitoare din învăţământul primar
Descărcați programele pe discipline: I.1_CP Comunicare în limba română.pdf
I.3_CP Comunicare în limba modernă.pdf
II.1_CP Educație pentru societate.pdf
III.1_CP Matematica și explorarea mediului.pdf
IV.1_CP Arte vizuale și lucru manual.pdf
IV.2_CP Muzică și mișcare.pdf
IV.3_CP TIC_Jocul cu calculatorul.pdf
V.1_CP Educație fizică și sport.pdf
VI.1_CP Dezvoltare personală.pdf
Descărcați programele pe discipline:
I.3_CP Comunicare în limba modernă.pdf
II.1_CP Educație pentru societate.pdf
III.1_CP Matematica și explorarea mediului.pdf
IV.1_CP Arte vizuale și lucru manual.pdf
IV.2_CP Muzică și mișcare.pdf
IV.3_CP TIC_Jocul cu calculatorul.pdf
V.1_CP Educație fizică și sport.pdf
VI.1_CP Dezvoltare personală.pdf
6 septembrie 2012
Hăncescu (FSLI): “Bacalaureatul diferenţiat reprezintă un pas înainte pentru sistemul românesc de învăţământ”
Decizia luată miercuri de Comisia de învăţământ din Senat referitoare la susţinerea unui Bacalaureat diferenţiat începând de anul viitor reprezintă un pas înainte pentru sistemul românesc de învăţământ, a declarat, pentru AGERPRES, Simion Hăncescu, preşedintele Federaţiei Sindicatelor Libere din Învăţământ (FSLI).
'Este un prim pas care s-a făcut însă sperăm că se va ajunge şi la o reformă mai profundă a sistemului de învăţământ. Delegaţia noastră a susţinut, în ultimii ani, necesitatea organizării unui Bacalaureat diferenţiat pentru că rezultatele din acest an şi de anul trecut ne demonstrează că actuala formă de desfăşurare a Bacalaureatului nu mai e aplicabilă', a afirmat Hăncescu.
Potrivit acestuia, absolvenţii de liceu care nu doresc să dea la facultate vor susţine doar un examen de competenţe profesionale, respectiv o probă scrisă pentru aceleaşi competenţe şi o probă practică. Comisia de educaţie a Senatului a adoptat miercuri, cu unanimitatea voturilor parlamentarilor prezenţi, raportul la proiectul de lege privind organizarea şi desfăşurarea examenului de Bacalaureat care dă posibilitatea absolvenţilor de liceu să aleagă între bacalaureatul naţional şi cel profesional.
Astfel, absolvenţii de liceu vor putea opta pentru susţinerea bacalaureatului profesional care va permite accesul pe piaţa muncii, dar nu le va permite să urmeze cursurile în învăţământul superior, sau pentru bacalaureatul naţional, care le va da voie să urmeze cursurile unei facultăţi. Raportul adoptat miercuri de comisie ar putea fi inclus pe ordinea de zi a Senatului de lunea viitoare. (AGERPRES )